Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/users/eco-assist/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 1975

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/users/eco-assist/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 1979

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/users/eco-assist/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 2755
strategia rozwoju strategia rozwoju – eco-assist

STRATEGIA ROZWOJU

DLA KOGO?

Zgodnie z  art. 9 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2016 poz. 383), strategiami rozwoju są dokumenty określające podstawowe uwarunkowania, cele i kierunki rozwoju odnoszące się do sektorów, dziedzin, regionów lub rozwoju przestrzennego, w tym obszarów metropolitalnych i obszarów funkcjonalnych.

Zgodnie z  art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2016 poz. 383), politykę rozwoju prowadzą m.in. samorząd powiatowy i gminny.

Zgodnie z  art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2016 poz. 383), politykę rozwoju prowadzi się na podstawie strategii rozwoju, programów i dokumentów programowych.

Wobec faktu, iż ustawa o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, która wśród podmiotów prowadzących politykę rozwoju wymienia samorząd powiatowy i gminny (art. 3 pkt 3 ustawy), zaś do instrumentów prowadzenia polityki rozwoju zalicza strategie rozwoju, programy i dokumenty programowe (art. 4 ust. 1 ustawy), samorządy te są uprawnione do przyjęcia strategii rozwoju.

Zgodnie z ustawą o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, program rozwoju stanowi dokument wykonawczy w stosunku do strategii. O ile zatem strategia określa podstawowe uwarunkowania, cele i kierunki rozwoju odnoszące się do sektorów, dziedzin, regionów (w przypadku strategii, o którym mowa w art. 9 pkt 3 ustawy), to programy rozwoju – w myśl art. 15 ust. 1 ustawy – są dokumentami o charakterze operacyjno-wdrożeniowym ustanawianymi w celu realizacji strategii, określającymi działania przewidziane do realizacji. Zasadą jest zatem to, że program wykonawczy ma zawsze charakter wtórny w stosunku do strategii. Wyłom względem powyższej zasady wprowadziła nowelizacja ustawy o zasadach polityki rozwoju z 24 stycznia 2014 r., która nałożyła na powiaty i gminy obowiązek przyjęcia programu rozwoju, ale bez przyznania im kompetencji (zobowiązania) do uchwalenia strategii. Mając na względzie funkcjonalne powiązania pomiędzy strategią rozwoju i programem rozwoju należy jednak uznać, że przyjęcie takiego dokumentu przez samorząd na szczeblu powiatowym i gminnym jest celowe i znajduje podstawę w świetle przepisów ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.

CO OBEJMUJE OPRACOWANIE?

Zgodnie z  art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2016 poz. 383), strategie rozwoju, o których mowa w art. 9 pkt 3, są spójne ze średniookresową strategią rozwoju kraju i określają w szczególności:

  • diagnozę sytuacji w odniesieniu do zakresu objętego programowaniem strategicznym, z uwzględnieniem stanu środowiska oraz zróżnicowań przestrzennych i terytorialnych;
  • prognozę trendów rozwojowych w okresie objętym strategią;
  • określenie celów rozwoju, w tym kierunków interwencji, w zakresie objętym strategią wraz z pożądanymi wskaźnikami realizacji, z uwzględnieniem zróżnicowań przestrzennych lub terytorialnych;
  • systemy realizacji i ramy finansowe.

CO NAS WYRÓŻNIA?

  • nie wykonujemy opracowań wg szablonu, kładziemy nacisk na badania terenowe i kameralne, pozwalające zgromadzić komplet danych źródłowych, niezbędnych do rzetelnego wykonania opracowania,
  • oferujemy możliwość przedstawienia opracowania na zebraniach, konsultacjach, itp.,
  • udzielamy zniżek na inne usługi