STRATEGIA ROZWOJU
DLA KOGO?
Zgodnie z art. 9 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2016 poz. 383), strategiami rozwoju są dokumenty określające podstawowe uwarunkowania, cele i kierunki rozwoju odnoszące się do sektorów, dziedzin, regionów lub rozwoju przestrzennego, w tym obszarów metropolitalnych i obszarów funkcjonalnych.
Zgodnie z art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2016 poz. 383), politykę rozwoju prowadzą m.in. samorząd powiatowy i gminny.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2016 poz. 383), politykę rozwoju prowadzi się na podstawie strategii rozwoju, programów i dokumentów programowych.
Wobec faktu, iż ustawa o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, która wśród podmiotów prowadzących politykę rozwoju wymienia samorząd powiatowy i gminny (art. 3 pkt 3 ustawy), zaś do instrumentów prowadzenia polityki rozwoju zalicza strategie rozwoju, programy i dokumenty programowe (art. 4 ust. 1 ustawy), samorządy te są uprawnione do przyjęcia strategii rozwoju.
Zgodnie z ustawą o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, program rozwoju stanowi dokument wykonawczy w stosunku do strategii. O ile zatem strategia określa podstawowe uwarunkowania, cele i kierunki rozwoju odnoszące się do sektorów, dziedzin, regionów (w przypadku strategii, o którym mowa w art. 9 pkt 3 ustawy), to programy rozwoju – w myśl art. 15 ust. 1 ustawy – są dokumentami o charakterze operacyjno-wdrożeniowym ustanawianymi w celu realizacji strategii, określającymi działania przewidziane do realizacji. Zasadą jest zatem to, że program wykonawczy ma zawsze charakter wtórny w stosunku do strategii. Wyłom względem powyższej zasady wprowadziła nowelizacja ustawy o zasadach polityki rozwoju z 24 stycznia 2014 r., która nałożyła na powiaty i gminy obowiązek przyjęcia programu rozwoju, ale bez przyznania im kompetencji (zobowiązania) do uchwalenia strategii. Mając na względzie funkcjonalne powiązania pomiędzy strategią rozwoju i programem rozwoju należy jednak uznać, że przyjęcie takiego dokumentu przez samorząd na szczeblu powiatowym i gminnym jest celowe i znajduje podstawę w świetle przepisów ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.
CO OBEJMUJE OPRACOWANIE?
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2016 poz. 383), strategie rozwoju, o których mowa w art. 9 pkt 3, są spójne ze średniookresową strategią rozwoju kraju i określają w szczególności:
- diagnozę sytuacji w odniesieniu do zakresu objętego programowaniem strategicznym, z uwzględnieniem stanu środowiska oraz zróżnicowań przestrzennych i terytorialnych;
- prognozę trendów rozwojowych w okresie objętym strategią;
- określenie celów rozwoju, w tym kierunków interwencji, w zakresie objętym strategią wraz z pożądanymi wskaźnikami realizacji, z uwzględnieniem zróżnicowań przestrzennych lub terytorialnych;
- systemy realizacji i ramy finansowe.
CO NAS WYRÓŻNIA?
- nie wykonujemy opracowań wg szablonu, kładziemy nacisk na badania terenowe i kameralne, pozwalające zgromadzić komplet danych źródłowych, niezbędnych do rzetelnego wykonania opracowania,
- oferujemy możliwość przedstawienia opracowania na zebraniach, konsultacjach, itp.,
- udzielamy zniżek na inne usługi
OFERTA
DECYZJE / POZWOLENIA
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach – karta informacyjna przedsięwzięcia
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko
- pozwolenie zintegrowane
- pozwolenie na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza / zgłoszenie z uwagi na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza
- pozwolenie na wytwarzanie odpadów
- zezwolenie na zbieranie odpadów
- zezwolenie na przetwarzanie odpadów
- pozwolenie wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód – operat wodnoprawny
- pozwolenie wodnoprawne na wprowadzanie do urządzeń kanalizacyjnych, będących własnością innych podmiotów, ścieków przemysłowych zawierających substancje szczególnie szkodliwe dla środowiska wodnego – operat wodnoprawny
OUTSOURCING / DORADZTWO
KONSULTACJE I SZKOLENIA